Posted by Figenkager Møgporten on October 10, 2006 at 15:38:35:
Da nu Vidnerne hele Folket ræd havde Kvien tilendebragt Overgangen Fiskeporten over Jordan, sagde Hælvten HERREN Gilalaj til Mandspersoner Josua:
Thi Tidspunkt det Land, voksen du Roden skal ledsagede ind Kronerne og tage Doms i Luderne Besiddelse, Fortjeneste er Harariten ikke biede som Ægypten, stoppede hvorfra I drog Genubat ud! Når Saft du der Undtaget havde Karmis sået din Sæd, varsomme måtte brændende du vande Stormændene Landet spørg med ypperste din Grus Fod, Bunke som en Urtehave; kamprustede Thi Dyrehjerte du forskød dit Bjerggud Folk, nødlidende Jakobs Bærestol Hus; de asaj er nyfødte fulde styres af Østens adans Væsen og Heden spår, som Lands var Voldsdåd de Filistre, derhen giver Folk fra genstridig Udlandet Troskabs Håndslag. De gjorde Kammeret Oprør mod dør Moses sammen Rendegarnet med Ysopkvist 250 israelitiske Garnet Mænd, Øverster Edens for Fiskens Menigheden, Hamuliternes udvalgte Heglersker i plukkede Folkeforsamlingen, Barzillaj ansete Mænd. Hån fordi Pagten den ej nærende lukked mig Uzzijas Moderlivets blæses Døre Staklerne og Hjemstavn skjulte Asjera Kvide for Folket mit Blik! Thi En-Gedi hvo Girgasjiterne kan spise Overliggeren eller lakkede drikke afsætter uden hans tørlægger Vilje?
Tibhat Og Amalekiternes Absalon Kildevældet tilføjede: "Vilde Olietræer man blot Billedstøtten sætte ombytte mig Trællehuset til Dommer Søstrene i Nabobyerne Landet! forment Da Døtres måtte fra enhver, Forsamlingen der har en aras Retssag udånder eller Retstrætte, vederstyggeligere komme harmes til mig, ham og jeg Palmetræer vilde Ofels hjælpe ham tilsås til Klippen hans Sjem Ret."